Life may not always give us a chances..BUT it always give us a choices...

Me...Pu3 zmt...

My photo
I am ONLY ONE but I am ONE..I can't do EVERYTHING but I can do SOMETHING..and I won't let what I can't do interfere with what I can do. I AM NOT PERFECT & I DON'T PRETEND TO BE BUT I ONLY HAVE ONE LIFE TO LIVE & I'M GOING TO TAKE EVERY RISK!!!!

Tentang AKU...AKU..dan AKU

Lagi tentang diri aku... Simple but nice...daring but loving adakalanya keras dan adalanya berhati lembut.. Aku tahu apa yang aku inginkan dalam hidup Tak akan menyerah kalah..sekalipun sudah dipenghujung nyawa..ITULAH AKU....

Saturday, October 2, 2010

Cebisan bicara dari DIA untuk AKU.....



Hidup ini kita yang merencanakan..Perencanaan yang baik pastinya mereka yang berpegang teguh kepada al-quran dan hadis…
Sebahagian tanda-tanda seorang muslim ialah….
- Kuat dalam memegang agama
- Keras hati tetapi disertai lemah lembut
- beriman dengan menggunakan keyakinan
- berpengetahuan disertai penuh kesabaran
- berfikir panjang disertai kasih sayang
- memberikan mana yang menjadi hak orang dan mengikuti jalan yang benar
- berlaku sederhana walaupun kaya
- menunjukkan kecukupan walaupun kekerurangan
- berbuat baik selagi masih sanggup melakukannya
- menanggung segala penderitaan dengan berusaha mengurangkkannya
- selalu sabar dalam keadaan sukar
- tidak dikalahkan oleh kemarahan
- suka menolong terhadap orang yang teraniaya
- berbelas kasihan terhadap orang yang lemah
- tidak bakhil dan tidak juga boros
- tidak berlebih-lebihan & tidak keterlaluan dalam menggenggam hartanya
dan..ia suka mengampuni apabila ia dizalimi…

No comments: